Ko govorimo o prodaji novih jadrnic, se prodaja plovil znižuje. Za večino ljudi ta plovila namreč predstavljajo luksuzen izdelek. In to kljub temu, da so nekatere cene plovil dandanes sprejemljive in jih lahko primerjamo s stroškom hotelskega bivanja. Trgovci s plovili obenem opažajo drug trend, ki je v porastu, in sicer najem plovil. Natančneje, gre za tako imenovani charter management. Pri tem velja, da nekdo kupi plovilo ter ga nato oddaja v najem.
V obdobju zadnjih let beležijo močan upad prodaje novih jadrnic, ta trend pa se nadaljuje. Nakup novih plovil še naprej ostaja v domeni premožnejšega razreda, vendar v manjšem obsegu v primerjavi z obdobjem med letoma dva tisoč sedem in dva tisoč deset. Trgovci, ki delujejo na področju navtike v Sloveniji, se obenem zavedajo majhnosti našega trga. Nekaj navtičnih sejmov na leto na tako majhnem trgu ni obsojenih na preživetje, kljub temu pa obisk tovrstnih sejmov ponuja odlično možnost, da lahko dokupimo manjkajočo opremo. Sejem v Portorožu je kot nalašč ugoden za to, saj ga organizirajo tik preden se začne sezona. To pomeni, da lahko obiskovalci na njem dokupijo vse, kar jim manjka za prihajajočo navtično sezono.
Seveda pa so tovrstni sejmi predvsem paša za oči. Njihov primarni namen je prodaja plovil, a si radovedni obiskovalci na njih plovila največkrat zgolj ogledujejo. Čeprav sejem obiščejo tudi premožni tujci, ki imajo dovolj pod palcem za nakup plovila, pa jih sejem še vedno ne privabi v tolikšnem številu, kot je to značilno za druge navtične sejme po Evropi in po svetu. Prodaja plovil je seveda vsakoletni del tega sejma, vendar, kot smo povedali, je ta trend v zatonu. Na sejmih so se zato prilagodili danim razmeram na trgu in sedaj v ospredje postavljajo nakup manjkajočih delov, storitev in najem plovil.